Over mij

Ik ben Mark Engberts. Groningse nuchterheid met blik op de toekomst.
Het hoofd in de wolken, de voeten in de klei.

mijn Why

Nooit gedaan, is niks geleerd. Ik vind het fantastisch om aan klussen te beginnen die complex lijken, of waar weerstand overwonnen moet worden.

Ik ben ervan overtuigd dat er beweging komt als je de juiste inspanningen levert. In mijn carrière binnen sales en marketing heb ik gemerkt dat ik in mijn element ben als er ‘iets’ veranderd moet worden. Dat kan betrekking hebben op mensen, maar ook op je strategie. Van het positieve resultaat slaap ik lekker.
En dat doe ik graag. 

mijn How

Ik geloof dat mensen en bedrijven de kracht hebben om structureel te veranderen als dat nodig is. Daarvoor is het nodig een organisatie als een geheel te bekijken. 

Door oprechte aandacht voor mens en bedrijf achterhaal ik de probleemstelling. En daarmee vooral de kansen die er zijn. Een probleem is pas opgelost als de oorzaak niet meer terugkomt. Door wendbaar te zijn in denken en doen en met volledige focus op een goed en duurzaam resultaat haal ik de doelstellingen.

 

mijn what

Verbinding tussen afdelingen en mensen zijn de basis voor een organisatie die vooruit wil. Dat betekent ook kijken naar competenties, wendbaarheid en bereidheid om in de spiegel te kijken. 

Door informatie en gedrag te analyseren, verbind ik mensen en afdelingen. Door het geven van constructieve feedback help ik een lerende organisatie te creëren die wendbaar is en gefocust. Met behulp van mensen en data maken we van een strategie een passie!

Werkwijze

Uiteraard maken we eerst kennis met elkaar. Passen we goed bij elkaar als mens en (tijdelijke) collega? Ben ik de persoon die jullie nodig hebben, of ken ik iemand die beter past? Het liefst bespreek ik dit bij jou op kantoor, als de omstandigheden dat toelaten. Digitaal kan natuurlijk ook.

Je vertelt me waar je hulp of advies bij nodig hebt. We praten daar stevig over door, zodat de opdracht zorgvuldig omschreven kan worden en ik een zo goed mogelijk passend voorstel kan maken

Zodra ik alle informatie heb, maak ik een voorstel. Daarin neem ik op wat de vraagstelling is, hoe ik dat ga aanpakken en hoe lang ik erover denk te gaan doen. Ook benoem ik wat en wie ik ervoor nodig heb, welke ondersteuning in mensen en middelen. En uiteraard welke investering ermee gemoeid gaat. 

Zodra we het eens zijn over de aanpak en de randvoorwaarden, ga ik aan de slag. Natuurlijk kan het voorkomen dat een plan van aanpak bijgesteld moet worden. Dat een traject langer, of juist korter gaat duren. Hierin ben ik uiteraard flexibel, omdat omstandigheden kunnen wijzigen en nieuwe inzichten kunnen ontstaan.

Aan het eind van het traject maak ik een eindrapportage, waarin duidelijk staat vermeld wat er is gebeurd, wat er is opgeleverd en wat er nog zou moeten gebeuren door je bedrijf of een andere specialist. Uiteraard laat ik alle relevante informatie achter en zijn je bedrijfsgegevens bij mij in veilige handen.

Doe ik het allemaal alleen?

Op de meeste vlakken wel. Op het gebied van CRM waarbij sprake is van een ‘from scratch’ totaalproject, van strategie tot het inrichten van de marketing automation, of bij CRM implementaties die niet de verwachte resultaten brengen, werk ik graag samen met specialisten als Peter Koning, Roberto Spoelstra, Gert Haanstra en Daniel van der Meulen. Met z’n allen zijn wij gelieerd aan de Marketing Coöperatie. Zo zijn wij als team inzetbaar, met specialisten op het moment dat ze het meest nodig zijn. Zo maken we graag het verschil voor jou als klant. 

    toe aan een frisse blik ?

    Neem dan snel contact met mij op via het contactformulier. Ik reageer altijd binnen 24 uur!