een nieuwe kijk op klant STRATEGIE?
van CRM naar klant gedreven ondernemen.

Klantgerichte bedrijfsstrategie

Waardestrategie, klantstrategie, klantwaarde, communicatiestrategie, concurrentiestrategie, klanttevredenheid, missie, visie, doelstellingen..allemaal mooie woorden. Maar hoe maak je er nou een gedegen plan van? Vanuit kennis en ervaring help ik je als geregistreerd CRM professional met het herijken of schrijven van een volledige strategie.

Een klantgedreven organisatie

Wat zijn jouw kpi's? Omzet? Aantal klanten? Winst? Voor een beter toekomstperspectief is het nodig om verder te kijken. Welke klanten zijn belangrijk, wat leveren ze nou echt op. Wat investeer je in welke klanten? En wie is daarvoor verantwoordelijk? Klantgedrevenheid doe je met het hele bedrijf. Ik help je om de stap te maken van omzet naar rendement.

Data driven sales voor duurzaam resultaat

Hoe ga jij al je klanten de aandacht geven die ze verdienen? Door goed gebruik te maken van beschikbare data hou je niet alleen je klanten tevreden, maar zorg je ook nog eens voor meer omzet en uitstekende grip op je beschikbare tijd. Dus meer werkplezier!

Van mooi plan naar werken in praktijk

Veel plannen sterven in schoonheid. Ik help je om plannen niet alleen te maken, maar ook om ze uit te voeren. Niet door te overtuigen, maar door mensen mee te nemen en de praktijk te laten spreken. Daarmee zorg je voor blijvende optimalisering van je bedrijfsprocessen, betere resultaten en een gezonde toekomst.